Säkerhetspolicy

Säkerhetspolicy

RJ Maskiner AB bryr sig om din integritet. I denna sekretesspolicy beskrivs hur vi samlar in information digitalt och hur den informationen behandlas. Syftet med den information som samlas in är att tillhandahålla tjänster, följa upp förfrågningar och sammanställa statistik som används för att förbättra tjänsterna.

Cookies

Cookies är data som lagras i webbläsaren på din dator. Vi använder cookies för att få webbanalys och olika tjänster på vår webbplats att fungera. Dessa används bland annat för att registrera att du har besökt vår hemsida tidigare och för att chattjänsten på webbplatsen ska fungera. Du kan blockera och tillåta användning av cookies i din webbläsare själv.

Vissa cookies används för att marknadsföra reklam som du tidigare har visat intresse för.

Följande cookies används på webbplatsen:

  • Google Analytics
  • Hubspot
  • Googles sökkonsol
  • Facebook-pixlar
  • Facebook-chatt
  • Kontaktformulär 7
  • Cookie-meddelande
  • Mailchimp

Webbanalys

Vi samlar in besöksstatistik för rjmaskiner.se med hjälp av analysverktygen i Google Analytics. I det här sammanhanget lagras information om hur själva webbplatsen används, vilka sidor som besöks, hur man flyttar mellan delar av sidan, hur länge besöket varar, vilken webbplats du kommer från och information om klienten du använder. Ingen av de lagrade uppgifterna kan användas för att identifiera dig som person.

Syftet med webbanalys är att hjälpa oss att förstå användarnas beteende så att vi kan förbättra upplevelsen av våra webbplatser. Anonymiserad besöksstatistik kommer att delas med annonsörer och kan offentliggöras.

Chatta

För att du lättare ska kunna kontakta oss erbjuder vi användning av Facebook-chatt. Loggar av skriftlig kommunikation via denna tjänst kommer att lagras på samma sätt som när du skickar e-post till någon i vår organisation. Den information du lämnar är den du väljer att lämna när du kontaktar oss, tillexempel ditt namn, e-postadress och vad förfrågan handlar om.Tjänsteleverantören har inte laglig åtkomst till dessa uppgifter.

Mötesavtal

För att du lättare ska kunna kontakta oss kan du ordna ett möte med oss. För detta används en tjänst som tillhandahålls av Microsoft Office 365. Den information du anger är den du väljer att ange när du kontaktar oss, tillexempel ditt namn, e-postadress, datum och tid för mötet och med vilken du ställer in ett möte. Syftet med att lagra denna information i din kalender är att reservera tid för och komma ihåg det möte du har kommit överens om, och därefter ta hand om din egen och din organisations historia. Våra medarbetares kalendrar är öppet tillgängliga för alla i vår organisation. Tjänsteleverantören har inte laglig åtkomst till dessa uppgifter. Data lagras online hos tjänsteleverantören, förutom att kunna lagras lokalt på våra anställdas enheter.

Uppgifter och arkiv

Vi behandlar personuppgifter under uppdrag för kunder. Det finns inga gränser för vilken typ av uppgifter vi behandlar, men endast personuppgifter som krävs för att utföra uppdraget kommer att lagras. Alla har gemensamt att vår kund och kund måste ha en rättslig grund för behandling för att kunna ge dem till oss i första hand, och att tillgången till informationen är begränsad till de medarbetare som är involverade i att utföra uppdraget internt hos oss.

Alla personuppgifter raderas i slutet av uppdraget. Stamkunder har oftast ett arkivavtal med oss. Arkivavtalet är undertecknat för 24 månader och kan förnyas. Arkivavtalet gör det möjligt för oss att fortsätta lagra arbetsfiler, som kan innehålla personuppgifter, även utöver det ursprungliga uppdraget, och möjliggör till exempel nya eller uppdaterade utskrifter av trycksaker. Alla personuppgifter raderas så snart kunden inte längre har ett arkivavtal med oss.

Data lagras på Google och lokalt på våra enheter.